دانلود نرم افزار ساخت بازی بانامpanda3D

دانلود نرم افزار ساخت بازی بانامpanda3D

 

این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد تا بازی های خود را توسعه دهید

در مورد بازی و بازی سازی بیشتر بدانیم

بازی سازی به معنای ساختن است که ساخت بازیهای رایانه‌ای با نرم‌افزار‌هایی انجام می‌شود که به این نوع از نرم‌افزارها انجین می‌گویند انجین چیست؟ انجین‌ها نرم‌افزارهای ساخت بازی هستند. نرم‌افزارهای ساخت بازی جزو پیچیده ترین نرم‌افزار‌ها بعد از هستند، زیرا نرم‌افزارهای ساخت بازی از اجرای زیادی تشکیل شده‌اند، از قسمت‌های مختلف می‌توان به ادیتور٬کامپایلر و امکانات جانبی مانند پارتیکل نام برد


انجین‌های بازی به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند:

انجین‌های عمومی

انجین‌های تخصصی


انجین‌های عمومی:

انجین‌های عمومی انجین‌هایی هستند که تمام سبک‌ها با این انجین‌ها قابل پیاده سازی است و مخصوص سبک به خصوصی نیستند مانند: یونیتی /گیم میکر

انجین‌های تخصصی:

انجین‌هایی هستند که مخصوص به سبک خاصی طراحی شده‌اند و در سبک بخصوص خود از انجین‌های عمومی کاملتر هستند


اپن سورس چیست؟ به برنامه‌هایی که به عموم اجازهٔ توسعه برنامه داده می‌شود اژن سورس می‌گویند. برتری این گونه برنامه‌ها نسبت به دیگر برنامه‌ها قابلیت توسعه پذیر بودنشان است زیرا اگر شما به قابلیتی نیاز داشته باشید که نرم‌افزار این قابلیت را نداشته باشد خودتان می‌توانید قابلیت مورد نظر را اضافه کنید.

بعضی از انجین‌ها از این قابلیت تبعیت می‌کنند.

معمولاً برنامه‌های اژن سورس رایگان هستند.


از لحاظ گرافیک انجین‌ها را می‌توان در گروه کلی دسته بندی کرد: دوبعدی سه بعدی

دوبعدی: این گونه انجین‌ها از نظر حرکت جسم سمت z را دارا نیستند (بعد سوم) و فقط در حالت y و x قابل حرکت هستند. در این گونه انجین‌ها نمی‌توان از جسم سه بعدی استفاده کرد و باید از تکسچر استفاده کرد (در انجین‌های دو بعدی به نام اسپرایت شناخته می‌شود)

سه بعدی: انجین‌های سه بعدی هر سه بعد را دارا هستند و البته می‌توان با انجین‌های سه بعدی بازیهای ۲ بعدی نیز خلق کرد.


چند موتور بازی سازی:

game maker گیم میکر: موتوری برای ساخت بازی‌های دو بعدی و سه بعدی (ساخته شده برای خلق بازیهای دو بعدی)

unity (یونیتی): موتوری که در اصل یک انجین سه بعدی است ولی بر خلاف قابلیت پیشرفته سه بعدی عموماً برای ساخت بازیهای دو بعدی از این انجین استفاده می‌شود.

unreal (آنریل): آنریل انجین یک انجین عمومی است و جزو انجین‌های تراز اول است که توسط شرکت اپیک ساخته شده است.مرجع فارسی برای آموزش این انجین وبسایت udk.ir است

cry engine (کرای‌انجین): انجین بسیار قدرتمند عمومی (البته بیشتر برای بازیهای اف پی اس که دارای محیط جنگل هستند طراحی شده است)

وضعیت ایران در صنعت ساخت بازی:

در ایران نیز بازی‌سازی رونق پیدا کرده و گرشاسپ و کوهنورد و میرمهنا و ماورای زمان از بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده توسط ایران هستند. در نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای ۳ بازی کوهنورد و یک اشتباه کوچولو و ماورای زمان جایزه بهترین بازی رایانه‌ای را به ترتیب در بخش‌های کلی و دبیرستان و راهنمایی گرفتند.

با کلیک روی عکس ها ان ها بزرگ میشوند

حجم:94.47مگابایت

لینک دانلود مستقیم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

موضوعات وب
نويسندگان